30.1.10

Día da Paz no insti

Como tódolos anos, onte celebramos o Día da Paz. Cos grupos de primeiro ESO centrámonos na concienciación sobre os diversas implicacións da palabra: as desigualdades, a pobreza, a tolerancia, a emigración, a supervivencia en condicións extremas (Haití)... Para iso proxectamos unha recopilación de vídeos de produción propia xunto coa curta de Pixar "Pigeon Impossible", que utilizamos para romper o xeo e facer pensar sobre as diversas caras da Paz (esa pomba/bomba) Consideramos os vídeos como unha ferramenta na que tratamos de asociar as letras coas imaxes que fan comprender o sentido dos textos, e non só utilizamos cancións, senón tamén poemas. Sorprende (ou xa non) o feito de que TODOS os vídeos foron moi aplaudidos, tanto as cancións como os poemas, igualmente en castelán que en galego, inglés e catalán.

Por outra banda, colocamos a exposición de murais que participan no concurso convocado por nós. A maioria deles foron traballados nas aulas durante estas últimas semanas, polo que agradecemos a colaboración do profesorado que orientou as distintas buscas de información. Tamén demos cabida a outros murais e carteis feitos para participar no concurso.
Por último, celebramos na biblioteca un concurso de redacción, voluntario, no que xa non tivemos tanta participación, pero que agardamos sexa xérmolo de futuras convocatorias que acadarán éxito coa axuda e promoción do profesorado

29.1.10

Visitounos Rosa Aneiros

Visitounos o mércores 27 Rosa Aneiros, e foron os alumnos e alumnas de 4º de ESO e do club de lectura os que puideron asistir a unha charla fresca, distendida e amena que nos deu a xornalista.

Lembroulles aos rapaces que o oficio de escritora nace do traballo (como case todo, por outra parte), sumado a unhas doses de aptitudes, claro está. E que unha obra nace en moitos casos froito da casualidade: unha noticia de prensa, unha foto, un encontro casual, unha viaxe (coma a súa á Marinha Grande e da que saíu Resistencia, a obra que leron os nosos alumnos). Desta viaxe, contounos a autora, saíu curiosamente a idea da obra: Unha visita ao cárcere de Peniche (hoxe convertido en museo) e o encontro co horror, o de Dinís Miranda, un preso da época da ditadura salazarista, que non pode enviar uns contos ás súas fillas porque a policía pensa que poden esconder mensaxes secretas.

Comparou a creación dunha novela cunha árbore porque esta acolle moitas ponlas, que se abren en moitas direccións, que recollen moitas historias. E que estas historias deixan de ser súas para pasar a ser dos lectores. Lembraba a narradora a historia dunha rapaza que lle dicía que odiaba un personaxe dunha novela súa porque levaba o nome da moza que lle roubara o noivo... Logo, a obra xa collera vida propia, xa era máis que o que a novelista imaxinara.

Tamén comparou o seu labor de xornalista co de narradora e concluíu que era máis “informativo” este último, malia parecer unha contradicción. E lembrounos unha viaxe como xornalista ao Sáhara e que, como reporteira, “só” contaba o que vía a ollada da xornalista; pero que desa viaxe saíron historias literarias e entón contaba, a través da ollada dun saharaui, máis sentimentos, máis emocións, máis vivencias… que as da mirada obxectiva do forasteiro. E que iso é o que lle dá un especial valor á obra literaria: a transmisión dos sentimentos máis íntimos do ser humano.


E seguiu falando e falando, ata completar, coas preguntas dos rapaces, case dúas horas, que pasaron rápidas. Porque dixo cousas interesantes. Pero tamén porque foi próxima, cordial, afable, sinxela… e os rapaces e rapazas agradecéronllo. E nós tamén.


Como facemos sempre que nos visita un autor/a, preparamos unha guía que repartimos entre o alumnado




28.1.10

Cumprimos 3 anos

O 30 de xaneiro de 2007 botou a andar este blog que naceu coa vocación de servizo á comunidade educativa e de difusión da nosa cultura. Ao longo destes tres anos vimos cumprindo, con maior ou menor acerto, unha dobre función: por unha banda, dar a coñecer as nosas actividades, ofrecendo a posibilidade de interactuar con nós a través dos comentarios, e, por outra, poñer a disposición de todos vós unha serie de recursos educativos a través da nosa barra lateral.
Longa está a ser esta andaina dun blog que naceu pequeniño e que medra cada día grazas a vós. Pouco a pouco fómolo enchendo e perfeccionando, incluso unha vez chegamos a ser finalistas do Premio Edublogs.
Aproveitamos para lembrar tamén os blogs que naceron deste: o blog do club de lectura e o do proxecto interdisciplinar, así como os blos dos profesores e profesoras aos que lles picou o gusaniño blogueiro e lles axudamos a crear os seus propios blogs. Agradecidísimos estamos por poder ser útiles. Agradecemos tamén aos blogs das bibliotecas escolares galegas as súas aportacións, a súa paciencia cando tivemos problemas e aí estiveron para botar unha man, e, sobre todo, os seus amigables comentarios.
Lembramos agora, a través deste enlace, a primeira noticia, a do alumbramento, que promocionaba "o libro do mes", unha actividade que segue viva no noso centro, que contribuíu á difusión de moitas lecturas e ao incremento do número de lectores, que foi o primeiro paso para a creación dos clubs de lectura, a implantación da "Hora de Ler" e ao mesmo tempo foi unha actividade pola que se interesaron moitos outros centros.

18.1.10

Concurso matemático. Semana I

Pica nos enlaces para ler as preguntas desta semana:

Problema para o 1º ciclo da ESO

Problema para o 2º ciclo da ESO

Problema para bacharelato

Actividades para xaneiro

Durante este mes temos en marcha diversas actividades ALFIN: o próximo luns comezará un concurso de resolución de problemas matemáticos. Este concurso é a conclusión da actividade do plan lector que estamos levando a cabo neste curso, que consiste en facer un maior fincapé na lectura comprensiva de enunciados de problemas matemáticos. Terá catro semanas de duración. O luns 18 publicaremos o primeiro problema neste blog e tamén na web do insti

Outras actividades en curso gardan relación coas celebracións do Día da Paz, para o cal propuxemos un concurso de murais e un de redacción. Para o concurso de murais algúns titores e profes están a desenvolver esa tarefa nas aulas, dirixindo os murais do alumnado participante. O concurso de redacción farase o día 29 na biblioteca, e o profesorado colaborador adicará parte do tempo de clase a dar pautas para a elaboración dos textos.

Deixamos aquí os carteis das convocatorias.